maanantai 16. joulukuuta 2019

Kagoshiman reissu ja muuta hauskaa

Hei!

Pitkästä aikaa. Viime viikkoina on tapahtunut paljon mutta blogitekstejä on tullut vähän. Pahoitteluni asiasta.

Noin 4 tapahtumaa Rotareiden kanssa, aloitetaan ensimmäisestä.

Kobayashin Rotaract kokous

Tätä varten piti tehdä 5-8 minuutin puhe japaniksi. Lähtöpäivänä yksi Rotari haki meidät autollaan ja tunnin ajomatkan jälkeen saavuimme kohteeseen. Siellä odottelimme pari tuntia. Sitten tapahtuma alkoi ja paljon puhetta japaniksi. Sitten tuli esitysten vuoro ja ne menivät hyvin. Sitten ohjelma loppui ja menimme viemään matkatavarat hotellille. Palasimme syömään illallista. Pelasin jotain peliä missä piti siirtää tosi pieniä papuja syömäpuikoilla. Voitin t-paidan vaikka olin surkea :D.
Illallisen jälkeen yritimme etsiä karaokea pikkukaupungin keskustasta sitä kuitenkaan löytämättä. Ihmiset olivat kuitenkin tosi mukavia. Katsoimme sitten vain leffan ja menimme nukkumaan.

Toisena päivänä heräsin 10 minuuttia ennen aikaa jolloin meidän piti tavata. Tästä huolimatta ehdin kuitenkin. Sitten menimme vain istumaan 3-4 tunniksi paikkaan missä kokous pidettiin. Lähdimme sushin kautta kotiin.

Miyakonojon paraati

Seuraavana viikonloppuna oli Miyakonojossa paraati. Lähdimme taas aikaisin ja kokoonnuimme rautatieasemalla (Miyakonojossa). Sitten menimme kaupungintalolle jossa tapasimme pormestarin. Hän oli oikein mukava. Esittäydyimme japaniksi. Tämän jälkeen meidät vielä haastateltiin televisioon. Lähdimme viemään tavarat Rotarin kotiin jossa majotuimme. Menimme sitten syömään. Kaupan kautta takaisin. Nukkumaan.

Toisena päivänä tytöt lähtivät aikaisin kun minä ja puolalainen poika jäimme vielä 2 tunniksi odottamaan. Sitten mekin lähdimme ja laitoimme kunnon samurai asut päälle :D. Kesti aika kauan pukea. Sitten paraati alkoi ja kävelimme noin tunnin. Se päättyi puistoon missä söimme. Lähdimme sitten ottamaan haarniskat pois. Tuntui 15 kiloa kevyemmältä sen jälkeen. Pakkasimme tavarat ja lähdimme kotiin.

Queen ilotulitus

Miyazakissa järjestettiin Queen teemainen ilotulitus ja Rotary hankki liput meille. Puolalainen poika tuli Kagoshimasta ja menimme syömään Udonia. Sitten menimme tapahtumapaikalle 3 tuntia etuajassa. Kun ilotulitus alkoi se oli todella hieno. Yksi hienoimmista minkä olen eläessäni nähnyt. Samaan aikaan soi Queenin biisit. Sitten menimme kotiin.

Kagoshiman reissu

Tätä odotin eniten. Aamulla herätys tosi aikaisin ja 2 tunnin junamatka Kagoshimaan. Siellä odotimme noin 30 minuuttia ja muut Kuyshun vaihtarit saapuivat. Sieltä lähdimme bussilla syömään okonomiyakia. Lounaan jälkeen oli vuorossa Chiran Peace Museum eli kamikaze lentäjä museota. Sitten menimme ottamaan kuvia johonkin temppeliin. Temppeliltä hotellille jossa perinteis tyylisissä hotellihuoneissa majoitus. Paikka oli siis Ibusuki. Menimme hotellin kylpylään jossa päällemme lapioitiin painavaa ja kuumaa hiekkaa niin että vain pää jäi näkyville. Eksoottinen kokemus. Sitten menimme Onseniin joka oli aivan vieressä. Illallinen jonka aikana kaikki esittäytyivät. Sitten kaikki vaihtarit menivät lavalle laulamaan karaokea. Aika kiva ilta oli. Jatkoimme sitä vielä huoneessamme melkein koko porukalla.

Toisena päivänä herätys 7 ja aamupalalle jonka jälkeen lähtö hotellista. Puistoalueelle lähelle Kagoshimaa jossa teimme teetä. Pari hyvää kuvaa tuli myös otettua. Sieltä menimme lautalle joka vei meidät läheisen tulivuore, Sakurajiman juurelle. Ajoimme bussilla rinnettä ylös tarkkailupisteelle jossa otimme lippukuvan. Lautalla söimme Udonia. Sitten menimme juna-asemalle ja kaikki palasivat koteihinsa. Unohtumaton reissu.

Kobayashin kokouspaikka

Miyakonojon pormestari ja me

Illallisella Miyakonojossa

Matkalla Miyakonojoon söin lempijäätelöäni

Katana, ei ollut oikea

Minä ja puolalainen

Kaikki vaihtarit ja muita osallistujia